Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
- MadsV
- Topic Author
- New Member
-
Public
Less
More
- Thank you received: 0
09 Jan 2019 06:32 #200224
by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Jaja blir nok ingenting av, bortsett fra fargen på dysene så er motorrommet heilt identisk fra g13bb!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
09 Jan 2019 08:11 #200228
by Mescort
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Replied by Mescort on topic Jimny chat på Norsk
Vurderer å prøve å godkjenne min også med g16b
kjekt å ha ting i vognkort 
Har forresten en balenomotor liggende om noen er interessert i en


Har forresten en balenomotor liggende om noen er interessert i en
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- New Member
-
Public
Less
More
- Thank you received: 0
09 Jan 2019 09:29 - 09 Jan 2019 10:59 #200229
by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Det der tok av må jeg si, spesielt siden jeg ikke har peiling på slikt. Så da er det ingen som har godkjent motorbytte i Jimny?
Eller er det da slik at om en av dere får det godkjent, så er det bare å få infoen for oss andre, også skal det gå på liket? Altså: "Jamen han har fått!"
Eller er det da slik at om en av dere får det godkjent, så er det bare å få infoen for oss andre, også skal det gå på liket? Altså: "Jamen han har fått!"
Last edit: 09 Jan 2019 10:59 by TaterTot.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
09 Jan 2019 12:48 - 09 Jan 2019 12:51 #200240
by yakuza
Eg veit ikkje om nokon Jimny med noko anna godkjent enn hevesett.
Fins også en Arctic Trucks med 265/70-16 ellernoko i dekkstørrelse rett nok.
Fleire SJ med SPOA, 31", 33", bodylift,, OME, TM 40, 50 70mm hevesett, 1600 motorer, Volvo 2.0 tilogmed.
Nokre er litt ego på godkjenninga si og skryter ikkje av sånt, enkelte andre har triksa med den og vil ikkje ha snakk om den av den grunn.
Det har vore endel styr med triksing på vekt og avgift og karosseribytter og importer spesielt langs grensa så derfor er slikt blitt mykje strengare.
No må det foreksempel være to på jobb for å få godkjent noko, så ikkje ein BT-mann kan jukse aleine.
Eg hadde en SJ som tidligere hadde blitt godkjent heva på juksemetoden med baksete. Du går i kontrollhallen og får påført godkjent baksetemontering på kontrollseddelen, stjeler pennen til kontrollmannen og fører på ekstra på seddelen det du ønsker deg før du gir lappen til dama i disken som skriver det på vognkortet. Ser frå tid til anna biler på finn med sånn "godkjenning". Jukset var rydda bort når eg kjøpte den.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Det er i prinsippet enkeltgodkjenning på slikt, men det er mulig å kreve likebehandling og sende inn klage på forvaltningsvedtak på det grunnlaget og då har du rett til å få ny behandling. Dei kan soklart kome fram til det samme resultatet då, og om en begynner å bråke med sånt kan enkelte drage det langt oppi nasa og bli litt prinsipielle også så ikkje sikkert det er lurt.. Best å holde en dialog og fin tone og sånn seier dei fleste.TaterTot wrote: Det der tok av må jeg si, spesielt siden jeg ikke har peiling på slikt. Så da er det ingen som har godkjent motorbytte i Jimny?
Eller er det da slik at om en av dere får det godkjent, så er det bare å få infoen for oss andre, også skal det gå på liket? Altså: "Jamen han har fått!"
Eg veit ikkje om nokon Jimny med noko anna godkjent enn hevesett.
Fins også en Arctic Trucks med 265/70-16 ellernoko i dekkstørrelse rett nok.
Fleire SJ med SPOA, 31", 33", bodylift,, OME, TM 40, 50 70mm hevesett, 1600 motorer, Volvo 2.0 tilogmed.
Nokre er litt ego på godkjenninga si og skryter ikkje av sånt, enkelte andre har triksa med den og vil ikkje ha snakk om den av den grunn.
Det har vore endel styr med triksing på vekt og avgift og karosseribytter og importer spesielt langs grensa så derfor er slikt blitt mykje strengare.
No må det foreksempel være to på jobb for å få godkjent noko, så ikkje ein BT-mann kan jukse aleine.
Eg hadde en SJ som tidligere hadde blitt godkjent heva på juksemetoden med baksete. Du går i kontrollhallen og får påført godkjent baksetemontering på kontrollseddelen, stjeler pennen til kontrollmannen og fører på ekstra på seddelen det du ønsker deg før du gir lappen til dama i disken som skriver det på vognkortet. Ser frå tid til anna biler på finn med sånn "godkjenning". Jukset var rydda bort når eg kjøpte den.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Last edit: 09 Jan 2019 12:51 by yakuza.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- New Member
-
Public
Less
More
- Thank you received: 0
09 Jan 2019 13:11 #200242
by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Det der med å få enkelte til å dra ting godt opp i nesa, der har jeg visst et utrolig fantastisk talent. Da stort sett i rollen som hornsalt.
Blir jo spennende å høre hva noen sier ved evt forsøk. Det er vel motorkraft, utslipp, og bremsing som er hovedfaktorene?
Blir jo spennende å høre hva noen sier ved evt forsøk. Det er vel motorkraft, utslipp, og bremsing som er hovedfaktorene?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
09 Jan 2019 13:14 #200243
by yakuza
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Jeps.. Og så må en huske å minne om at dette blir ikkje noko raserbil akkurat. No klarer eg å halde følge med vanlig trafikk.. Ikkje noko meir.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Moderators: yakuza
Time to create page: 0.358 seconds