×
BigJimnyMeet (North) 2024 (12 Jan 2024)


BigJimnyMeet 2024

14th July 2024
Parkwood Nr. Leeds

Booking now open - EARLY BIRD DISCOUNTED PRICE

Click HERE for details

× Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden

Jimny chat på Norsk

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
28 May 2019 04:40 #209103 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk

yakuza wrote: www.finn.no/143595877
Ehh.. What? Billig, ser ut som et dass, men denne kunne en spyla og vaska og solgt for 40000 om resten stemmer. Står ikkje noko om gåen girkasse ellernoko her gjer det?


Ikke eksisterende annonse nå..
Hva var det for noe?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
28 May 2019 05:39 #209104 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

OlaGB wrote:

yakuza wrote: www.finn.no/143595877
Ehh.. What? Billig, ser ut som et dass, men denne kunne en spyla og vaska og solgt for 40000 om resten stemmer. Står ikkje noko om gåen girkasse ellernoko her gjer det?


Ikke eksisterende annonse nå..
Hva var det for noe?


2005 Jimny med vacuum lekasje på 4wd til 17000,-
158000km, nylig PKK og bra dekk.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
05 Jun 2019 19:58 #209680 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
www.finn.no/149375329
Trudde ikkje denne dagen skulle komme på nokre år... har nødt å prioritere min lille familie og då må jimnyen gå desverre :(

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
05 Jun 2019 22:12 #209687 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk
Hmm, litt kjipt da etter alt arbeidet, men må man så må man..
De som kjøper den, får seg en billig Jimny mtp alt du har gjort med den!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Jun 2019 07:41 #209700 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Hei

Så den på Finn nå, kjente den igjen TVERT! Himla fin bil du har bygd der.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
08 Jun 2019 14:27 #209758 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.

Men hvordan lapper man såret?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Jun 2019 08:58 #209839 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

MadsV wrote: www.finn.no/149375329
Trudde ikkje denne dagen skulle komme på nokre år... har nødt å prioritere min lille familie og då må jimnyen gå desverre :(


klarer ikkje vente til etter treffet då? Eg hadde av en eller anna grunn mykje tid til bil med småkids i heimen.
Men eg skulle ikkje bygge hus samtidig rett nok :)
Lykke til med salget og velkomen tilbake igjen!

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Jun 2019 09:11 - 11 Jun 2019 11:29 #209841 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.

Men hvordan lapper man såret?


heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.

på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Last edit: 11 Jun 2019 11:29 by yakuza.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
11 Jun 2019 09:31 #209844 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Vi får sjå kor fort den blir solgt!
No jobber eg med bil kvar dag så det er ikkje alltid lysta er så stor etter jobb :lol:
Eig også i bedrifta så blir endel jobb etter stengetid også..

2k epoxy er best i bunn sålenge du ikkje får tak i fosforsyre :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
11 Jun 2019 14:06 #209852 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk

yakuza wrote:

TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.

Men hvordan lapper man såret?


heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.

på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.


Takker for svar, da skal jeg få kjøpt meg en boks med det, også legge det på bunn. Var innom en butikk i dag, og fikk egentlig bare beskjed om å lakke rett på. Syntes det var litt rart.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 Jun 2019 15:21 #209857 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

TaterTot wrote: Takker for svar, da skal jeg få kjøpt meg en boks med det, også legge det på bunn. Var innom en butikk i dag, og fikk egentlig bare beskjed om å lakke rett på. Syntes det var litt rart.


Det har eg prøvd, også med sånn rustmelk på. Holder ikkje lenge det nei.kan funke på steinsprut og sånt, men større felt er det liten sjans for at det skal gå bra over tid.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
13 Jun 2019 18:24 #209920 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk

yakuza wrote:

TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.

Men hvordan lapper man såret?


heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.

på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.


Fjerner du all rust i understell/underside før owatrol også?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: yakuza
Time to create page: 0.143 seconds
Powered by Kunena Forum

I hope you enjoy using this forum. Please consider making a donation towards the upkeep of this forum website.

We use cookies to give you the best online experience. Please let us know if you agree to all of these cookies. Accepting the Cookies also accepts the Disclaimers for the website.