×
BigJimnyMeet (North) 2024 (12 Jan 2024)


BigJimnyMeet 2024

14th July 2024
Parkwood Nr. Leeds

Booking now open - Discount for additional vehicles

Click HERE for details

× Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden

Jimny chat på Norsk

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
03 Feb 2019 19:19 #202472 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Problemet her er at det er ingen plass å lagre en fres. Blir det stående ute, så stjeler narkisa deler. Deler som er helt ubrukelige for dem, slik som tennplugghetta (den tok de fra 2-hjulingen min). Og får de ikke av deler, så fyller de vann på tanken. Også på tohjulingen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Feb 2019 19:28 #202476 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Eg bur på bygda :) Freseren står i hagen om vinteren under presenning.
Låser sjelden bilen, garasja er aldri låst, og minst ei dør på huset er som regel åpen....

Han lokale narkisen som dreiv å stjal er tatt no etter nokre raid i fjor haust. Håper han får skikkelig hjelp no denne gangen. :)

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
03 Feb 2019 19:41 #202479 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
De prøvde å stjele grillen min. Heldigvis har jeg en vane med å låse fast slik med kjetting. Kjettingen forsøkte de å klippe med ei hagesaks. SÅ klart min hagesaks....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Feb 2019 09:21 #202666 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Prosjektet er satt på vent. Enten så noen meg med snøskuffa er forleden dag, i hissig graving, ellers så kjente noen på seg at jeg var i ferd med å tilte. I går var parkeringsplasse plutselig helt ren!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Feb 2019 09:25 #202668 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Kanskje dei feilparkerte bilane borti gata var fjerna så ryddemannskapet endelig kom seg fram?
Eg skal aldri ha noko felles igjen. Det ligg ikkje for meg, er ikkje tolerant nok.

Hadde felles innkjørsel før, eg måka min halvpart, naboen parkerte der eg hadde måka, og skjønte ikkje kvifor eg vart sur..

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Feb 2019 12:32 #202676 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Tviler på det. Det er nemlig slik at når beboerene drar om morgenen, så parkerer de som jobber i barnehagen i nabolaget der. Også folk fra andre nabolag. De har tidligere fått beskjed at om borttauing er et alternativ. Så jeg velger å tro at de følte min sinte aura i hele nabolaget. Fungerer det :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • BerntS
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Feb 2019 13:20 #202680 by BerntS
Replied by BerntS on topic Jimny chat på Norsk
Hadde en nabo som og synes det var veldig kjekt å låne min parkering siden hun skulle bare...
Så da slepte jeg bilen hennes ut i hovedveien, dinget på døren og sa at jeg "bare" hadde flyttet bilen hennes.
Hun begynte å bruke sin egen parkering 3 plasser borten for etter det :-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • BerntS
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Feb 2019 08:21 #202720 by BerntS
Replied by BerntS on topic Jimny chat på Norsk
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationFor godt til å være sant sikker men eg tok en råsjangs på dette settet.
100kr for 2 panel og regulator, ser samme greien på finn til flere 1000


Er og på jakt etter en kjøleboks som kan passe i jimnyen, ser Tatertot og er på jakt etter noe sånt.
Skal på langtur til sommeren :-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Feb 2019 09:58 #202722 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
De der panelene ligner mystisk på noe jeg har vært borti på båt.

Stemmer det. Kjøleboks må til! Farta en del i sommer som var, med grei boks og kjøleelementer. Men det er bare ikke godt nok. Kravet mitt er kompressor-drevet. De er utrolig mye mer effektive. Jeg fant en liten en fra en italiensk leverandør for litt siden. Skal se om jeg finner igjen den. Jeg kommer nok til å legge ut ei liste over det jeg finner, og får forslag om. De forslagene som har kommet så langt har jeg stort sett visst om, bortsett fra de der britene som vi får 5% hos. Der er det jo bare å vente til midten av Mai, og Hard Brexit, så koster den vel 200NOK :P

Turbil skal jeg ha, om det blir den jeg har nå eller ei vvet jeg ikke. Gen3 eller Gen4 blir det hvertfall. Sitter å skriver "spec" nå om dagen, tegner litt, og ser på løsninger. Er jo en liten bil, så må bruke plassen godt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
07 Feb 2019 10:10 #202723 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configuration

800W til omlag samme prisen. men det må vel være noko optimistiske watt her? Etablerte fysiske lover og Ohms lov gjelder visst ikkje i Kina på ein del andre produkt..
Akkurat som watt og ampere og lumen på LED i Kina. Ingen sammenheng der.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Feb 2019 11:09 #202724 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Spent på å se kvaliteten på de panelene, kabler osv. Kan sikkert få ut 800W av de der, på en veldig ideel dag. Også litt kreative med fysiske lover, så er man i mål.

Erfaringen min med kinavare er jo at man får det man betaler for. Kabler er plast, ikke gummi eller helst silicon. Litt porøs plast, og Chinesium som rett og slett ikke følger naturlovene. Men det er 100Kr, ikke tusenvis. :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • BerntS
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Feb 2019 11:16 #202725 by BerntS
Replied by BerntS on topic Jimny chat på Norsk
Misstenkeligt likt til dette som går for 2000 på finn.no
Så for en 100lapp med frakt tok eg en sjangs
Hvis du finner noe så er jeg med på en samlebestilling Tatertot hvis det er noe å hente da :-)
Hvis jeg klarer å toppe batteriet med dette så er jeg mere enn happy.
Skal ha med meg en liten tilhenger og vurderer et skillerele og ekstra batteri i tilhengeren til kjøleboks...

www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138884074

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: yakuza
Time to create page: 0.136 seconds
Powered by Kunena Forum

I hope you enjoy using this forum. Please consider making a donation towards the upkeep of this forum website.

We use cookies to give you the best online experience. Please let us know if you agree to all of these cookies. Accepting the Cookies also accepts the Disclaimers for the website.